Pedagogical management in remote teacher education IE 85002 Andrés Sifuentes Vidal, Sihuas - Ancash 2021

Authors

  • Fortunato Diestra Salinas Universidad Nacional José Faustino Sánchez Carrión de Huacho. Lima - Perú. https://orcid.org/0000-0002-3916-6804
  • Mara Sandra Rivera Galindo Universidad Privada del Norte. Lima - Perú.
  • Florencio Ostos De la Cruz
  • Nicomedes Teodoro Esteban Nieto Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. Lima - Perú.
  • Marisol Nanci Alvino Advincula Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. Lima - Perú.

DOI:

https://doi.org/10.51431/bbf.v10i3.694

Keywords:

Pedagogical touch, Teaching of traditional stories

Abstract

Objective: to describe the characteristics of the pedagogical management in remote education of the teachers of the Educational Institution No 85002 Andrés Sifuentes Vidal, Sihuas - Ancash 2021. Methods: It is a study of a basic type, of phenomenological design, the study was developed under the qualitative paradigm, allowing discovery through observation starting from the particular to the general. The population was made up of three parents, a director and ten teachers who were interviewed in the scene of the events Results: regarding the pedagogical management in remote education in the educational institution No 85002 Andrés Sifuentes Vidal, Sihuas - Ancash 202, The vast majority of those surveyed consider that the pedagogical management of teachers in some categories agree to one hundred percent, and in others with less value appreciation, lacking to have better strategies to handle the media such as the internet, in this education remote, in such a way that it can be elevated to a more serviceable education. Conclusion: it was concluded that respondents in some categories consider management efficiency one hundred percent and in others with less value appreciation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amancio Anzuhueldo, A. M. (2020). Rol de la comunidad educativa en la educación remota como consecuencia del coronavirus en la IE colegio Trilce Los Olivos 2020.

Aragón, M. et al. (2021). HERMENÉUTICA, VERDAD Y EXISTENCIA EN HEIDEGGER. Revista Notas Históricas y Geográficas, 160-193.

Bailón Reyes, J. L. (2021). Gestión del acompañamiento pedagógico remoto a docentes del nivel primaria de la dirección regional de educación de San Martín-2020.

Droguett, M. A. G., Becerra, C. C., Bastías, M. P. F., & Zamora, C. L. (2021). Universidad y educación no presencial en contexto de pandemia: Desafíos a la gestión pedagógica en un marco de continuidad formativa. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho, 8(1), 325-346.

Duarte, S. V., González, D. R., & Tavera, A. V. (2021). Perfiles de competencias TIC en la práctica educativa ante el reto de la enseñanza remota. Sophia, 17(2), e1052-e1052.

Huanachin Ttito, H. L. (2021). Gestión de la supervisión educativa remota en los CETPRO públicos y de convenio de la UGEL 06, La Molina 2020.

Kuklinski, H. P., & Cobo, C. (2020). Expandir la universidad más allá de la enseñanza remota de emergencia. Ideas hacia un modelo híbrido post-pandemia. Barcelona: Outliers School.

Mollo-Flores, M., & Medina-Zuta, P. (2020). La evaluación formativa: hacia una propuesta pedagógica integral en tiempos de pandemia. Maestro y Sociedad, 17(4), 635-651.

Quispe, A., Barboza, E., Gonzales, V., & Cacho, A. (2021). Gestión de calidad en el trabajo remoto. Revista Científica Pakamuros, 9(2), 43-57.

Unesco. (4 de marzo de 2020). UNESCO construir la paz en la mente de los hombres y las mujeres. Obtenido de https://es.unesco.org/news/290-millones-estudiantes-clases-covid-19-unesco-divulga-primeras-cifrasmundiales-y-se-moviliza.

Vargas, A. M. C. (2019). Naturaleza ontológica de la investigación socioeducativa: Elementos orientadores. INNOVA Research Journal, 4(3), 150-167.

Published

2021-12-14

How to Cite

Diestra Salinas, F., Rivera Galindo, M. S., Ostos De la Cruz, F., Esteban Nieto, N. T., & Alvino Advincula, M. N. (2021). Pedagogical management in remote teacher education IE 85002 Andrés Sifuentes Vidal, Sihuas - Ancash 2021. Big Bang Faustiniano, 10(3). https://doi.org/10.51431/bbf.v10i3.694

Issue

Section

Artículos